openbaar toilet

Vanmiddag wilde ik boodschappen gaan doen en omdat het mooi weer was bedacht ik dat ik ook wel een extra ommetje kon maken. Maar nu is een extra ommetje best wel ingewikkeld voor mij. Ik moet namelijk nogal vaak naar het toilet. Ik weet niet of ik een zwakke blaas heb, maar ik moet nu eenmaal vaak en veel. Ik drink ook namelijk de hele dag door thee. Toen ik bedacht om een extra ommetje te maken besefte ik dat ik toch wel aardig wat thee op had. Dus ik ging alvast bedenken waar ik naar de wc zou kunnen. Hadden we in het verleden in het dorp nog een bemande benzinepomp waar dus ook een toilet was, tegenwoordig hebben we die niet meer en dus is de wc ook gesloten. Het eerste stuk kon ik overbruggen tot een  inham waar je het bos in kan. Daar zou ik wel kunnen plassen. Is wel op bijna 3km, maar dat moest lukken. Voordat ik dan bij de winkels zou zijn zou ik nog wel een keertje moeten plassen, anders red ik het niet tot thuis. Het industrieterrein zou een goed optie zijn. Daarna zou ik het vast redden en ik zou mijn ogen openhouden voor een eventueel volgende plasstop. Zo ging ik vol goede moed op pad. Het zonnetje scheen lekker, maar door de wind was het kouder dan verwacht. En ja, op ongeveer 2 km kreeg ik drang. Gelukkig was mijn eerste bedachte stop in zicht. Even goed om mij heen kijken zodat ik niet verrast zou worden door fietsers of wandelaars. Zou een beetje knullig zijn. Ik heb rustig in de bosjes kunnen plassen en vervolgde weer mijn weg. Nog geen km later krijg ik al weer drang. Ik loop ter hoogte van het industrieterrein en had bedacht dat ik hier wel een stop kon inlassen. Het is helaas best druk op het industrieterrein en overal staan opeens camera's. De nood wordt hoger en ik moet toch echt even ergens gaan zitten. Uiteindelijk toch een iets meer begroeid stukje waar ook net geen camera in de buurt hangt. Ik leeg mijn blaas en loop weer verder. Als ik bijna bij de winkels ben heb ik alweer aandrang. Soms heb ik van die dagen dat ik extra moet, dan wil mijn lichaam extra vocht kwijt. Vandaag is zo'n dag. Afgelopen weekend anders gegeten dan normaal en dan houdt mijn lichaam nu eenmaal vocht vast. Ik loop een stukje van de route af en waag mij onbespied en ik laat mijn broek weer zakken. Vanaf nu zal ik het toch echt moeten ophouden tot thuis. Vanaf nu loop ik het dorp in en is er geen mogelijkheid meer. Ja, eventueel vragen bij de supermarkt, maar een openbaar toilet? Nee, ik zou niet weten waar. We hebben een bibliotheek, maar die is op maandag gesloten. Er is een soort eetcafe/patatzaak, maar ook die is op maandag gesloten. De kerk is dicht, de pizzeria ook en de chinees is ook nog niet open. Bij alle andere winkels zou je kunnen vragen maar dan moet je "achter" naar de wc. Ik vind de openbare toiletten erg slecht geregeld in Nederland. Afgelopen zomer was ik in Japan en daar heb je zelfs in een klein parkje al een openbaar toilet en nog heel schoon ook. Het kan dus wel, maar blijkbaar niet hier. Ik doe mijn boodschappen en wil ook nog bloemen halen bij de andere supermarkt. Als ik daar sta te wachten voel ik de drang al weer komen. Snel de bloemen afrekenen en hopen dat ik thuis haal. Ik heb nog een uitwijkmogelijkheid en dat is het gezondheidscentrum, maar ja, met een tas vol boodschappen en een flinke bos bloemen is dat niet handig. Gelukkig kan ik flink doorstappen en kom op tijd thuis aan. Ik heb het weer gered. Ik ben droog overgekomen, maar ik besef dat ik geluk heb. Ik heb geen darmproblemen zoals miljoenen andere Nederlanders wel. Ik pleit voor meer openbare toiletten. Wie pleit er met mij mee? En mocht je tips hebben voor mij over waar ik nog meer naar het toilet zou kunnen dan hou ik me aanbevolen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

mijn gedachten

oud